BNP Paribas Cardif’te kadın çalışanların oranı yüzde 60’a ulaştı

Sigorta sektörünün kadın dostu markaları arasında yer alan BNP Paribas Cardif, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde güçlü toplumlar için güçlü kadınların varlığına dikkat çekti. Tüm eylem ve söylemlerinde toplumsal cinsiyet eşitliğine göre hareket eden BNP Paribas Cardif’te kadın çalışanların oranı yüzde 60’a ulaşırken, kadın yöneticilerin oranı da yüzde 45’e yaklaştı.

BNP Paribas Cardif’te kadın çalışanların oranı yüzde 60’a ulaştı

Sigorta sektörünün kadın dostu markaları arasında yer alan BNP Paribas Cardif, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde güçlü toplumlar için güçlü kadınların varlığına dikkat çekti. Tüm eylem ve söylemlerinde toplumsal cinsiyet eşitliğine göre hareket eden BNP Paribas Cardif’te kadın çalışanların oranı yüzde 60’a ulaşırken, kadın yöneticilerin oranı da yüzde 45’e yaklaştı.

Kadınlara sunduğu fırsat eşitliği ile sigortacılık sektörünün kadın dostu markaları arasında yer alan BNP Paribas Cardif, sigorta çözümlerinden hizmetlerine, sosyal sorumluluk faaliyetlerinden insan kaynakları vizyonuna kadar her alanda toplumsal cinsiyet eşitliğine katkı sağlıyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde güçlü toplumlar için güçlü kadınların varlığına dikkat çeken BNP Paribas Cardif’te, kadın çalışanların oranı yüzde 60’a yaklaşırken, şirket yöneticilerinin neredeyse yarısı kadın çalışanlardan oluşuyor.

BNP Paribas Cardif Türkiye, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında yaptığı açıklamada, kadınların gerek sosyal yaşamda gerekse iş hayatındaki yerini güçlendirmenin, toplumumuz ve geleceğimiz için önemine dikkat çekti. Bu doğrultuda tüm eylem ve söylemlerinde toplumsal cinsiyet eşitliğini savunduğu vurgulanan şirketin, cinsiyet eşitliği ilkesine olan bağlılığıyla, sigorta sektörünün kadın dostu markalarından biri olmanın sorumluluğunu taşıdığı belirtildi. Şirkette, kadın çalışan ve kadın yönetici sayısındaki artış gurur verici başarılarından biri olarak nitelendirildi.

Kadınlara verilecek en önemli desteğin, toplumsal ve ekonomik cinsiyet eşitliğinin yaygınlaştırılması ve de kadın istihdamına gerekli önemin verilmesi olduğuna inanan BNP Paribas Cardif, bu hedef doğrultusunda 2019 yılında BM Küresel İlkeler Sözleşmesi, BM Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi ortaklığında oluşturulan Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (WEPs) imzalayarak kararlılığını ortaya koydu.

30’dan fazla ülkede hizmet veren BNP Paribas Cardif’te bu ilkelere imza atan ilk ülke Türkiye oldu. Şirket, atılan bu imza ile cinsiyet eşitliği için üst düzey kurumsal liderlik sağlanması, kadın ve erkeklere adil davranılması, insan haklarına ve ayrım yapmama ilkesine saygı gösterilmesi, kadın ve erkeklere sağlık, güvenlik ve refah sağlanması, kadınların eğitim, kurs ve profesyonel gelişim imkânlarıyla desteklenmesi, kadınları güçlendiren girişimci gelişimi, toplumsal inisiyatifler ve destekler aracılığıyla eşitliğin teşvik edilmesi gibi önemli konularda taahhütte bulundu.

BNP Paribas Cardif Türkiye’nin, “Kadını Güçlendirme Prensipleri”ni imzaladığı günden bu yana toplumsal cinsiyet eşitliği alanındaki aksiyonlarını daha da güçlendirme yönünde önemli adımlar atmayı sürdürdüğü belirtildi. İnsan kaynakları politikaları ve çalışan gelişim projeleri ile de bu vizyonu destekleyen BNP Paribas Cardif Türkiye'de bugün itibarıyla kadın çalışanların oranı yüzde 60’a ulaşırken, yönetim kademelerinin yaklaşık yarısının kadın yöneticilerden oluştuğu kaydedildi. Bu başarının, BNP Paribas Cardif Türkiye'nin toplumsal eşitlik anlayışını ve çeşitliliği teşvik etme kararlılığını bir kez daha pekiştirdiği ifade edildi.

  Hibya Haber Ajansı